Lider proiect: Együttható Közösségépítő Egyesület (Co-Efficient Association

Nr. proiect: 2020-1-HU01-KA227-YOU-094150

Perioada: 01.06.2021 – 31.05.2023

Buget: 127257 EUR

Parteneri:

– Gyöngyösi Egressy Béni Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola (HU)
– ASOCIATIA NEVO PARUDIMOS (RO)
– Scoala Gimnaziala Maciova (RO)
– ZDRUZENJE REGIONALNA ROMSKA OBRAZOVNA MLADINSKA ASOCIJACIJA KRATOVO (MK)

Părăsirea timpurie a școlii (ESL) este un fenomen îngrijorător în toată Europa, dar în special în Ungaria și România. O cercetare empirică comună realizată de Asociația Co-Efficient și Nevo Parudimos în perioada 2015-2017 (LEADNFL) a confirmat că acest fenomen are un efect deosebit de negativ asupra tinerilor romi marginalizați care trăiesc în sărăcie, confruntându-se adesea cu dublă discriminare și confruntându-se direct cu consecințele negative ale părăsirii timpurii a școlii.

Activitatea in domeniul tineretului, în special în rândul tinerilor marginalizați, s-a confruntat cu dificultăți mai ales în timpul perioadelor de izolare din anul 2020 datorate pandemiei de COVID-19: tinerii marginalizați nu au putut ține pasul cu mutarea educației și a serviciilor în mediul online din mai multe motive, sporind și mai mult efectele negative deja experimentate. Problema nu a fost doar accesul deficitar la instrumente digitale, ci și o nepotrivire a așteptărilor instituționale și a sprijinului concret oferit.

Proiectul „Avas Khetane – Get Together” are ca scop dezvoltarea unei metodologii structurale pe termen lung, folosind arta și învățarea experimentală ca instrument, adaptată cu planuri de dezvoltare individuală care sa acopere nevoile tinerilor cu mai puține oportunități, nevoi periclitate de abandonul școlar . Proiectul combină expertiza lucrătorilor de tineret și a profesorilor, deoarece este unul intersectorial, prin implicarea școlilor primare și furnizorii de servicii umane de bază, implicați în activitați locale de tineret.

Obiectivele proiectului:

– să reducă abandonul școlar al tinerilor care trăiesc în sărăcie extremă, care sunt excluși din educația digitală și sunt cei mai afectați de pandemia COVID-19. Reunim sectorul educației publice și al tineretului, folosind arta și creativitatea.

– să dezvolte și să testeze o metodologie care să poată fi utilizată de pedagogie și activitatea de tineret.

– inițierea unui dialog intersectorial și o diseminare eficientă a rezultatelor.

Activități:

Proiectul se desfășoară în trei țări UE, cu un total de 5 parteneri și 3 parteneri asociați:

1. Adunarea bunelor practici existente folosind instrumente de învățare artistică și non-formală.
2. Dezvoltarea metodologiei unui program structural de un an care dezvoltă competențe sociale și interculturale și întărește motivația de învățare, care include sesiuni de grup organizate săptămânal în afara școlii, dar acoperite de mentorat din învățământul public și are scopul de a motiva tinerii de 13-14 ani sa își continue studiile.
3. Metodologia elaborată de echipa intersectorială va fi testată în România și Ungaria prin implicarea a 15 tineri/țară. Pentru fiecare tânăr vom pregăti un plan de dezvoltare special. Părinții vor fi și ei implicați în proces.
4. Documentarea rezultatelor prin sistemul de măsurare și evaluare dezvoltat în timpul elaborării metodologiei. În loc de evaluarea sumativă bazată pe teste, ne concentrăm pe evaluarea formativă, care este subiectivă, dar are ca scop îmbunătățirea activităților prin feedback-uri. Pe lângă evaluarea formativă, încorporăm metode de învățare autodirijată.
5. Rezumarea experiențelor acumulate pe parcursul unui an pe parcursul fiecărei perioade pilot, metodologia creată în timpul proiectului și rezultatele acestuia vor fi publicate într-un manual.
6. Vom disemina publicația în țările participante și la nivel european prin trei evenimente de diseminare.

Disclaimer

Această comunicare reflectă doar punctul de vedere al autorului iar Comisia Europeană nu poate fi făcută responsabilă pentru informaţiile pe care le conţine.