Prezentare generală

Simpozionul s-a desfasurat in cadrul proiectului Grundtvig Learning Together Roma in Europe implementat de asociatia Nevo Parudimos in perioada octombrie 2009-iunie 2011 cu finantare de la Comisisa  Europeana prin programul de invatare pe tot parcursul vietii.
In cadrul intalnirii din Romania cu expertii din tarile partenere care a avut loc in cadrul acestui proiect asociatia Nevo Parudimos in parteneriat cu Universitatea Eftimie Murgu din Resita, Inspectoratul Scolar Judetan Caras Severin si Casa Corpului Didactic Caras-Severin a organizat Simpozionul International cu tema Impuls de la scoala incluzivaƒ la comunitatea incluzivaƒ si coeziunea sociala.
Simpozionul a fost circumscris Seminarului DIDACTICA INTERNATIONAL CARAS-SEVERIN, editia a XIX-a, organizat de Casa Corpului Didactic Caras-Severin. Simpozionul a avut loc in data de 23 aprilie 2010 incepand cu ora 11:00 la Universitatea Eftimie Murgu din Resita.

Parteneri

Partenerii internationali implicati in implementarea prezentului proiect au fost:

  • Die Wiener Volkshochschulen GmbH – VHS polycollege (Austria)
  • Romakulturzentrum Wien (Austria)
  • Romano Pasos Research Centre (Suedia)
  • Madhouse gemeinnützige GmbH (Germania)
  • Ternikano berno (cercle de la jeunesse) (Franta)

Partenerii nationali implicati in organizarea acestui eveniment au fost

  • Casa Corpului Didactic Caras severin
  • Universitatea Eftimie Murgu din Resita
  • Inspectoratul Scolar Caras-Severin


Simpozionul care s-a desfasurat in  a fost structurat pe trei sectiuni:

1. Educatia inclusiva
2. Incluziunea scoalara si comunitatea locala
3. Educatia si dezvoltarea comunitara

Printre personalitatile care au prezentat lucrari in cadrul simpozionului amintim:
Conf. univ. dr. Gheorghe Sarău, consilier pentru limba rromani şi rromi în Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării (MECI) şi profesor de limba rromani la Facultatea de Limbi şi Literaturi Străine (FLLS) a Universităţii din Bucureşti (Unibuc), Prof. dr. Marcel Courthiade – Universitatea INALCO din Paris, Gregory Dufunia Kwiek – Universitatea din Stokholm.

Acest proiect a fost finantat cu susţinere din partea Comisiei Europene prin Programul de invatare pe tot parcursul vietii Lifelong Learning LLP, Grundtvig – Parteneriate pentru invatare. Această comunicare reflectă doar vederile autorului, iar Comisia nu poate fi facută responsabilă pentru utilizarea informaţiei pe care o conţine.